Een hele bijzondere dag - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Josée Klappe - WaarBenJij.nu Een hele bijzondere dag - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Josée Klappe - WaarBenJij.nu

Een hele bijzondere dag

Door: Josée

Blijf op de hoogte en volg Josée

17 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Hallo iedereen!

Het project waar we vandaag naar toe zinn gegaan had nog niet voor ons een andere groep, blanke, vrijwilligers gehad en waren dolblij ons, als ene helft van de worldmapping groep, te ontmoeten. De ene helft van de worldmapping, want de groep was door twee gedeeld. De ene helft ging helpen in een moestuin en bij een soepkeuken. En de andere helft, waar ik in zat, ging helpen in een naai-atelier.

Het begon allemaal met het splitsen van de groepen en naar de 'kleine projecten' rijden. Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen met een prachtig lied, daarna werd er gebeden en kregen we Gods' blessings. De mensen waren zo blij ons te zien als 'blanken die speciaal voor hen de tijd hebben genomen om te helpen' en het was zo speciaal en bijzonder! Er waren zelfs een paar vrouwen in de atelier aan het huilen tijdens het lied, het idee dat het voor ons 'een kleine moeite' is en voor hen zo'n groot iets is eigenlijk zo bizar maar ook bijzonder. Ik kan nu pas tegen mezelf zeggen dat ik niet voor niets naar Afrika gekomen ben, ik heb mensen blij gemaakt en geholpen. Het was nu al zo'n speciale dag. Echt prachtig!

Na dit bijzondere welkom werd ons uitgelegd hoe de schooluniformen gemaakt moesten worden en dit zo precies gemaakt en het mocht echt niet mislukken, en dat wilde ik natuurlijk niet op m'n geweten hebben. Dus ik heb besloten om armbanden te gaan maken die de mensen daar weer konden verkopen. Ik heb armbanden gemaakt en zelf eentje gekocht, om zo dit goede en bijzondere doel te steunen.

We kregen een lunchpauze en het was een prachtig daar, midden in de township. Echt prachtig. Midden in de bergen, overal huisjes. Prachtig! Er kwamen steeds meer kinderen langzaam naar ons toe, want er waren toch wel echt blanken in de township en die zagen ze natuurlijk nooit. Het was zo mooi: die kinderen, het uitzicht en natuurlijk het idee dat je wat voor ze betekent! Zo bijzonder!

We zijn nog even verder gegaan met de armbanden (en oorbellen) en sommigen met hun uniformen. Ik was zo blij dat ik wat voor ze betekend heb en dat ik ze (hun woorden) 'the best day of their life' heb gegeven. Het was zo bijzonder! Ik kan gewoon niet stoppen met zeggen hoe speciaal en bijzonder ik dit vind.

Vandaag was echt bijzonder, echt heel bijzonder. Mensen die huilen omdat je hun komt helpen, ik heb nog nooit een klant bij de Albert Heijn zien huilen omdat ik hun brood heb gesneden. Maar dit is eigenlijk hetzelfde principe, maar het is ook zo bizar.. En deze mensen waren zo dankbaar dat wij er waren en hielpen. Het was zo'n bijzondere dag!

Liefs,
Josée

  • 17 Juli 2014 - 20:05

    Christien:

    Wow...wat een dag...
    Ben er stil van

    Liefs
    Mama

  • 17 Juli 2014 - 20:30

    Lisette:

    Geweldig !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josée

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 4088

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Zuid-Afrika 2014

Landen bezocht: