Safari en spelletjesdag - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Josée Klappe - WaarBenJij.nu Safari en spelletjesdag - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Josée Klappe - WaarBenJij.nu

Safari en spelletjesdag

Door: Josée

Blijf op de hoogte en volg Josée

26 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Gisteren geen internet, dus even 2 blogjes in 1 ;-).

(25-07-2014, 16:38)
Hallo iedereen!

Deze blog schrijf ik vanuit het, bijna, midden van een suikerrietveld en het is prachtig! Ik had gewild dat de safari de we vandaag gedaan hebben net zo mooi was , maar helaas was dat een tegenvaller...

Vandaag gingen we dus op safari in het Tala Private Game Resort, dus namen wij de taxibusjes (met alweer de geweldige chauffeur ;-) ) naar het park. Maar wat bleek, we gingen de safari in de taxi's doen. Dus geen leuke safariauto's, geen leuke gidsen (zoals Peter, onze gids in het Addo Elephant Park) en dus ook geen leuke uitleg bij verschillende dieren. Nee, wij gingen gewoon lekker een rondje rijden in een taxi. Met weinig ramen, waar je geen mooie foto doorheen kan maken. Joepie...

Maar omdat we er het beste wel van moesten maken, was het toch best leuk. Het wildpark was toch best mooi en de beestjes toch best leuk om te zien (maar als ik eerlijk ben, vind ik Addo leuker ;-) ).

Na een rondje in het wildpark zijn we er toch uitgereden en weer teruggegaan naar de Farm, waar ik nu zit te schrijven in een suiker
Liefs,
Josée

Ps. We hebben deze beesten gezien:
- neushoorn
- wildzwijn
- aapjes
- roofvogel
- gnoe
- iets wat op een hert lijkt
- zebra
- gazelle
- springbok

(26-07-2014, 15:30)
Hallo iedereen!

Vandaag was ons laatste dagje op de Farm en we hebben allerlei spelletjes met de kinderen gespeeld, het was zo leuk om te zien hoe kinderen zo blij en vrolijk kunnen zijn met het spelen van een toch heel simpel spelletje.

We hebben bijvoorbeeld met alle kinderen een spel gespeeld waarbij je de ballon stuk moet trappen die je rond je enkel vastbond. Zelfs de allerkleinsten die meededen die waren ook zo fanatiek (misschien wel het fanatiekste ;-) )! Het was zo mooi om te zien hoe je deze kinderen zo snel aan het lachen kon maken. Zelfs door gewoon de schommel even te duwen kreeg je al een 'big smile' terug. Beter kan eigenlijk niet! Ook met touwtjespringen waren de kinderen erg enthousiast, meteen proberen en nog een keer proberen om het onder de knie te krijgen.. En nog een keer.. En nog een keer :-). De kinderen waren zo vrolijk door zulke kleine spelletjes die je met ze kan doen, het was zo mooi om te zien hoe je ze blij kan maken :-).

Om 1 uur was net alweer tijd om terug te keren naar Blue Ski Mining, maar eerst even een stop bij de supermarkt. Even eten inslaan voor vanavond: (de begeleidsters gaan koken, een 'laatste avondmaal') voor op de kamer en alvast voor in het vliegtuig voor morgen... Want ja, dit is alweer het laatste dagje :-(. Helaas helaas.

Maar nu nog even gaan genieten van het uitzicht vanaf het terras :-).

Liefs,

• 26 Juli 2014 - 16:00

Fons:

De beesten waren best dichtbij. Leuke foto's.

Geniet nog even van je avontuur. Goede terugreis en spreek je snel!

• 26 Juli 2014 - 16:48

Inge:

mooie foto's ondanks taxiraampjes! en veel verschillende diertjes gezien.

• 26 Juli 2014 - 18:45

Christien:

In Addo was het wel heeel bijzonder..maar dit lijkt ook best wel tof, en boel beessies!
    Op naar de laatste uren in Afrika..
    Geniet nog maar eventjes..
    Veel liefs
    En eet smakelijk, hoop dat dit wel LEKKER eten is

• 26 Juli 2014 - 20:44

Opa Oma Zeeland:

Helaas helaas, ook aan mooie dingen komt een eind.
    Wij wensen jullie goede reis en behouden thuiskomst
    Liefs
    Opa oma zeeland
    Ps zijn benieuwd jullie verhalen persoonlijk te hiren

• 27 Juli 2014 - 09:39

Lisette:

Wat een mooie verhalen
    Heb ervan genoten :)

• 27 Juli 2014 - 13:54

Gb:

Dank voor je mooie verslagen!
    Goede reis terug en lekker genieten in Zeeland van de " gewone" dingen
    Groetjes
    Gb