The Farm - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Josée Klappe - WaarBenJij.nu The Farm - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Josée Klappe - WaarBenJij.nu

The Farm

Door: Josée

Blijf op de hoogte en volg Josée

24 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Hallo iedereen!

Vanochtend was het alweer de een na laatste dag dat we in Blue Ski Mining opstonden, want vandaag zijn we vertrokken naar The Farm (waar we twee nachtjes verblijven). Dus na het ontbijt en het dicht doen van de koffers was het toch echt tijd om weer te vertrekken. Na een busreis met de gezellige chauffeur ( ;-) ) kwamen we aan bij het project, midden in een suikerrietveld. Echt prachtig!

Bij aankomst kregen we een rondleiding over het terrein en al snel werden we aan het werk gezet. De autobanden rondom het speeltuintje verven of plantjes planten. Ik heb gekozen voor het verven, omdat ik dat toch wat leuker vond :-). Na het mengen van de, roze, verf, hoefden we alleen nog even te wachten op de kwasten. Maar ja, dan komt de 'african time' weer in beeld... Na minstens een uur heerlijk in de zon hebben gezeten, konden we toch gaan beginnen met het verven. Omdat wij harder werkten dan dat ze hadden verwacht, heb ik nog kunnen helpen met twee zakjes aarde vullen en planten, heerlijk in de zon kunnen zitten en hebben we met een grote groep een rondje kunnen wandelen. Tussen de suikervelden heen. En wat was het mooi! Tijdens deze wandeling heb ik ook nog verse suikerriet kunnen proeven, wat was het lekker (smaakt, vind ik, als een sappige, zoete watermeloen)! Het duurde even tot ik door had hoe je het moet eten, maar wat was het lekker!

Bij terugkomst op het project hebben we nog even kunnen wandelen over net terrein, maar al snel was het eten al klaar. Een echte Zuid-Afrikaanse 'braai'. Het was niet zo lekker dat ik dat voortaan altijd wil eten, maar het was zeker niet verkeerd ;-). (Alhoewel ik nu wel steeds meer verlang naar echt lekker eten :-) )

Ik ben nu toch wel blij dat ik wat voor het project heb kunnen betekenen, ze hebben nu hele mooie gekleurde autobanden rondom de speeltuin. En dan zeker de roze ;-).

Liefs,
Josée

  • 24 Juli 2014 - 20:10

    Christien:

    Roze autobanden en een braai.. Prima combi..
    Wat is " echt lekker eten" eigenlijk?
    Morgen safari..giraffen spotten
    Liefs

  • 24 Juli 2014 - 20:35

    Lisette :

    Leuk weer zeg !
    Geem grote M in de buurt ?

  • 24 Juli 2014 - 23:12

    Betje Kolman:

    het klinkt wel erg leuk ,wat jullie allemaal doen.
    vooral de roze autobanden..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josée

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 4073

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Zuid-Afrika 2014

Landen bezocht: