Eerste project - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Josée Klappe - WaarBenJij.nu Eerste project - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Josée Klappe - WaarBenJij.nu

Eerste project

Door: Josée

Blijf op de hoogte en volg Josée

14 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Sanibonani iedereen!

Vandaag was een dag die ik eigenlijk als de eerste heb beschouwd. We hebben het eerste project bezocht, mother of peace. Maar daarvoor hebben we eerst een aantal andere dingen gedaan.

We begonnen met een ontbijt met uitzicht op zee (ik ga proberen foto's bij te voegen ;) ). En volgens het corvee-rooster heb ik daarna afgewassen... (Dit betekent nu dus NIET dat ik dit thuis ook ga doen he, mam.. Pap.. ) We hebben daarna naar een presentatie gekregen van iemand van 'be more' over de do's en don't's en wat we kunnen verwachtten van de projecten en de reis over het algemeen.

Hierna hebben we nog wat geluncht, weer afgewassen... Een lesje zulu gehad van de plaatselijke gidsen en daarna heerlijk in de zon gezeten en wat foto's van de omgeving gemaakt. En toen was het tijd voort 'mother of peace'. Het eerste project. Iets waarvoor we naar Afrika zijn gekomen.

Na een korte rit met de auto kwamen we daar aan. Wat een prachtige locatie! De groep werd verdeeld door twee en 'mijn' groep ging als eerste maar de kinderen, ze stonden al klaar voor het hek... We komen het veld op en ieder kind rent op je af en spring op je of gaat ik je klimmen, echt klimmen. Natuurlijk maakte ik, net als ieder ander, foto's van deze prachtige kinderen en ja hoor, daar komen de vragen 'shoot me!', 'Can I take a picture?' of 'make a picture!'. Kinderen vinden camera's helemaal geweldig en al gauw was iedereen z'n camera kwijt en maakten de kinderen zelf de foto's. Het was echt geweldig!
Na het kennismaken met de kinderen hebben we een rondleiding gekregen over het terrein, maar al snel waren we weer te vinden op het speelveld tussen de kinderen. Deze keer de camera maar in de tas en de waterfles ook (van een meisje uit de groep is de waterfles leeggedronken en dat had ik toch liever niet ;) ). Samen met Lotte ben ik gaan lummelen, maar hier heb je geen lummel, maar ben je de 'chicken'. Ik snapte eerst niet wat ze bedoelden dat ik de chicken was, maar later was het super leuk om te doen :). De sfeer die op het project heerste was echt geweldig, iedereen was blij en energiek. Hiervoor ben ik naar Afrika gekomen!!

Nu heb ik nog veel meer zin in de projecten die nog gaan komen!!

En voor nu:
Sala kahle,
Josée

  • 14 Juli 2014 - 18:13

    Christien:

    Ohhh dat klinkt helemaal super gaaf
    ik zou graag even om het hoekje kijken... soms

    Liefs ( wat is liefs in het Zulu?)

  • 14 Juli 2014 - 19:04

    Fons:

    Hihi... camera uitlenen en de kinderen maken zelf foto's. dat klinkt als een hele luxe vakantie;-)
    Wel leuke foto's

  • 14 Juli 2014 - 20:24

    Lisette:

    Oh wat leuk !
    Veel plezier xxx

  • 14 Juli 2014 - 21:53

    Lia:

    ziet er goed uit josee, de foto's ook en wat leuk om je verhaal te lezen ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josée

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 4087

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Zuid-Afrika 2014

Landen bezocht: