Marktdagje - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Josée Klappe - WaarBenJij.nu Marktdagje - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Josée Klappe - WaarBenJij.nu

Marktdagje

Door: Josée

Blijf op de hoogte en volg Josée

19 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Hallo iedereen!

Vandaag was een echte marktdag, want vandaag zijn we naar de 'Markets of Warwick' gegaan. We hebben een tour gedaan, we hebben alle negen (!) markten gezien. Waaronder bijvoorbeeld de 'Victoria street market', 'Herb market' en de 'music bridge market'.

Maar het begon natuurlijk dat onze gids zich hield aan de zogenaamde 'African time'. Ze kwam veel te laat, maar ze was er wel en we konden onze tour beginnen. Maar jammer genoeg was de beveiliging er dan weer niet, die wij zo nodig zouden hebben. Dan maar zonder de beveiliging, we vragen wel of de chauffeurs of ze achter de groep aan willen lopen als beveiliging, maar ja.. De chauffeurs waren ook weg! Het ging wel echt op de Afrikaanse manier ;-). De tour was wel echt leuk om te doen, maar helaas duurde het een beetje lang. Maar wat alles weer goed maakte was de kans die ons werd aangeboden om koeienhoofd-vlees te eten. Na even twijfelen, en het aandringen van Eva, heb ik het toch geprobeerd. Dat als tch wel en ervaring om te doen hoor. Want, als ik de (zulu) gids mag geloven, was dit eigenlijk alleen voor de mannen en mogen vrouwen dit vlees zelfs niet aanraken. Deze 'regels' gelden eigenlijk alleen buiten de stad, want op de markt zag ik sommige vrouwen toch gewoon met een hakbijl een koeienkop te hakken.

Na deze tour mochten we zelf nog even in de Victoria street market rondlopen en souvenirs kopen. De markt was nog best leuk, afgezien het feit dat elke marktkoopman je bijna de winkel in trekt om hun spulletjes te kopen, haha.

De markten waren super leuk om te zien en meteen ben ik een ervaring rijker. De drukke mensenmassa waarin je de gids moet kunnen blijven volgen en daarbij allemaal marktmensen die je naar hun kraam/winkeltje willen lokken om iets te kopen. Daarnaast heb ik ook nog koeienhoofd-vlees gegeten. Jaja, dat is toch ook echt een ervaring.

Ik ga nog even genieten van de zon
Liefs,
Josée

• 19 Juli 2014 - 16:35

Christien:

Smaakte het?!

• 19 Juli 2014 - 17:27

Josée Klappe:

Het was apart, maar het smaakte als 'gewoon' koeienvlees, maar het was niet zo super lekker... Net als het zulu eten van gisteravond. De zulu keuken is denk ik niet voor mij weggelegd ;-).

• 19 Juli 2014 - 19:00

Inge:

altijd spannend om iets te eten wat je niet kent. Heeft Eva het ook genomen?
    Misschien heeft de zulukeuken nog een verrassing in petto de komende tijd. In Nederland is ook niet elk gerecht toppie.
    Nog veel verrassende ervaringen toegewenst.

• 19 Juli 2014 - 19:14

Opa Oma Zeeland:

Wie weet is Lesotho eten wel wat voor je
    Dag lief kind

We lezen met veel genoegen en verlangen naar de geerfd sferen, je dagboeken

Opa oma zeeland

• 19 Juli 2014 - 19:26

Christien:

Oma bedoelde: " Afrikaanse sferen".

• 19 Juli 2014 - 22:10

Betje Kolman:

heel bijzonder Josee koeiehoofdvlees,mwah ik weet het niet....