De reis - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Josée Klappe - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Josée Klappe - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Josée

Blijf op de hoogte en volg Josée

13 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Hallo iedereen!

Gisteravond was het dan zover, we stapten in het vliegtuig naar Dubai. Het vliegtuig vertrok om 21:20 en we moesten om 18:20 aanwezig zijn om in te checken. Dus wij gingen om 14:00 uur weg en waren ruim op tijd op Düsseldorf Airport waar we nog even een hapje zijn gaan eten. Een heerlijke pizza kwam op m'n bord en ik heb hem lekker opgepeuzeld met de gedachte dat ik wel wat moest eten, omdat ik daarna vliegtuigeten zou krijgen. Tijdens het eten kom je steeds meer bekende gezichten tegen en uiteindelijk sta je al met je hele groep samen te kletsen bij de incheckbalie. Hier kregen we later nog te horen dat we niet als groep ingecheckt waren en we door het hele vliegtuig verspreid zaten.. Eva en ik zaten op 36h en 36j. Een stoel ertussen. Moet goed komen! Maar wat bleek, er bestond helemaal geen rij 'i'. Dus we zaten gewoon naast elkaar! :) net als bij de volgende vlucht die ons van Dubai naar Durban heeft gebracht.

Vliegen was niet heel bijzonder, dus daar kan ik niet veel over vertellen...

Op Dubai was het leeg en saai, dus we hebben maar spelletjes gespeeld. Of er werd geslapen. Of over de lopende band gelongboard. Of er werd Starbucks gehaald. Of uienringen bij de burger king. Of een happy meal. Of, zoals Eva en ik hebben gedaan, een overheerlijke koek gehaald bij Bens cookies. Allemaal Om half 6 's ochtends Nederlandse tijd...

Daarna weer gevlogen, weer naast elkaar :).

Na acht uur vliegen kwamen we dan eindelijk aan in Zuid-Afrika. Een mooie stempel in onze paspoorten rijker liepen we naar de bagageband, alle koffers waren gelukkig meegekomen en we liepen door de Afrikaanse winter in (verschilt niet veel van de Nederlandse zomer). Hier ontmoetten we onze plaatselijke expeditieleiders en werden we met de taxi/busje naar de compound gebracht.

En ja daar zit ik nu, op ons tweepersoonsbedje een blog te schrijven met de hoop dat ik niet in slaap val na deze lange en vermoeiende reis.

Ik ga maar eens naar bed en tot de volgende blog! :)

Liefs,
Josée

• 13 Juli 2014 - 22:19

Gb:

Helemaal leuk!
    Doe de groeten morgenochtend aan de Hadidavogel !
    En geniet je te pletter!

• 13 Juli 2014 - 23:29

Christien:

En nu eerst lekker slapen!

• 14 Juli 2014 - 09:33

Grace:

Hoi Josee, heb net van je moeder jouw en Eva's blog doorgekregen, leuk om jullie avonturen mee te kunnen beleven zo! Hopelijk werkt de ZA wifi een beetje mee, maar dat is allemaal bijzaak vergeleken met wat jullie daar gaan doen. heb jullie programma bekeken, spannend en leuk! Heel veel plezier samen, succes met al je werkzaamheden met en voor de kinderen en wens jou en Eva een heel mooie reis toe!
    XXX